vrijdag 23 november 2018

#NEAM18 - 23 Vrij(e)dag


Vanmorgen zou ik koffie drinken met een vriendin en dan ‘s middags een afspraak op de dagbesteding. Het bleek andersom, althans het gesprek met de dagbesteding. Gelukkig kon ik mijn andere afspraak naar de middag plaatsen. Hoe het gesprek was weet ik eigenlijk niet. De dagbesteding doet echt zijn best en we hebben goede afspraken gemaakt. Maar de middelen die ze beschikbaar hebben zijn niet voldoende om aan de belofte te voldoen. De organisatie die daar boven staat, beloofd bergen, maar maakt het niet waar. Dat irriteert. Net als vele andere organisaties hebben ze de mond vol over zorg voor ZEVMB, maar vaak is dat alleen voor de bovenkant van de groep EMB net geschikt. Pure marketing en meeliften op het moment zo lijkt het. Gelukkig pakken organisaties voor EMB nu ook hun moment met geweldige dingen als Ik ga EMB, dan krijgen hoop ik ook zij de aandacht die ze verdienen!
Een andere vriendin (zo voelt het ondanks dat we elkaar pas een paar keer hebben gezien) vroeg zich af of gesprekken met ouders niet redelijk intimiderend kunnen zijn voor medewerkers en andere professionals. Ze wist niks van mijn gesprek maar het was precies zoals ik mij ongewild heb gedragen. Iets om eens verder over na te denken. 
Toen was het tijd voor cappuccino en een lunch. Het was super gezellig en altijd te kort. Maar zo blijft er ook de behoefte naar meer šŸ˜‰
Thuis gekomen werd er gekookt. Echt een vrije vrijdag dus, top!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten