vrijdag 24 november 2017

23. Donderdag, vis-dag!



#Facingfacts

Een goeie dag! Ik was er niets, dus aan mij lag het niet (of juist wel). Bram was vrolijk wakker en ging met goede zin richting dagbesteding en volgens de foto boven en de overdracht was het daar ook bal! Ik zelf ging vanmorgen richting trein om naar Den Haag te gaan voor een aantal gesprekken over de zorg. Het is mooi om de zorg te ontrafelen en elke slag weer een klein beetje transparanter te krijgen en te zien waar dingen niet goed gaan en waar wel. Met de trein gaan is opzichte prima, maar op het traject dat ik afleg is vaak last van "mens op het spoor" dan dat kost zo vreselijk veel tijd, hoe treurig ook. Maar vandaag ging het de heenweg én de terugweg goed. Ik had beide ritten maar 10 minuten vertraging. 

Thuis gekomen trof ik 3 tevreden mannen (ook Max) en een vrolijk meisje, allemaal met een pizza. Het ging ze zo goed dat ik mijn spullen omruilde en het huis weer uit ging. Op naar een vriendin. Ik had haar een hele tijd niet gezien. Gewoon omdat ik te druk was en geen tijd had gemaakt om naar haar toe te gaan. Ze is ziek geweest en zag er fantastisch uit! Haar dochter is net als Bram ook ZEVMB net als bij veel van mijn vrienden. Wanneer je de zelfde zorgen deelt, heb je maar een paar woorden nodig om elkaar te begrijpen, te steunen en een hart onder de riem te steken. Zelfs al zie je elkaar weinig en verloopt het contact grotendeels virtueel en loop je in een hele andere sociale kring, heb je over bepaalde dingen hele andere gedachten, er is al heel gauw een klik. Ook nu was het weer zo vertrouwd en gezellig, een soort thuiskomen!

Dank je wel voor de hele gezellige avond, Bram en ik komen graag buurten in Cécile haar nieuwe huis, tot snel!! 

#NEAM17

Geen opmerkingen:

Een reactie posten