vrijdag 23 maart 2012

De supportbeurs


Plong.... en weer ontvang ik de nieuwsbrief van de supportbeurs. Met grote regelmaat krijg ik informatie toegestuurd, in veelvoud zelfs! Ik denk dat mijn zoon(tje) en ik beiden op de lijst staan met één en het zelfde mailadres.

De eerste keer dat ik de nieuwsbrief ontving was ik heel benieuwd, item voor item nam ik hem door. Nu een paar maanden later, skim ik hem snel en dan gaat ie weg, sorry.

Voor mensen met een functiebeperking staat er bij, dus waarom staat er steeds niets in voor mensen met meervoudig complexe problematiek? De zogenoemde MCG-ers!!?

Dat dit in de politiek een onsmakelijke gedachte is, meervoudig complex gehandicapt, dat weten en voelen we al 3 kabinetten lang, maar daar doet de support toch niet aan mee?

Wij gaan ook dit jaar weer vele 1000de euro’s uitgeven en wij zijn niet de enigen. Geld van de gemeenschap middels de WMO en de verzekering, aangevuld door ons zelf. Wij houden nl wel van innovatie, wij willen wel dat het naast functioneel er ook nog eens goed uitziet. Goedkoop is er niets te krijgen, dat is een illusie, adequaat is er ook eigenlijk niets in het land der MCGgehandicapten en hip/kek/modieus bestaat gewoonweg niet, tenzij......

Ik daag jullie uit de volgende nieuwsbrief te maken voor de MCG bezoekers. Laat ons zien wat wij dit jaar kunnen vinden op de beurs. Tilbanden die je niet ziet ook al zit je er de gehele dag op, ‘of the road’ rolstoelen met orthese zodat je MCG-er of stok oude oma ook in het bos kan wandelen, snoezelmateriaal anno 2012 ipv de tachtiger jaren toen het in Eindhoven werd bedacht, speelgoed van plastic en felle kleuren ipv al dat -sofische gedoe met blank hout. Laat die gezellige blije MCG-ers toch ook eens knallen met PIP, LIEF en andere hippe vrolijke dingen zoals de vernieuwende vrolijke kleding items van Pien en Polle bv. Het hoeft er allemaal niet zoó eng uit te zien, ook al heb je het IQ van een 4 maanden oude baby!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten