vrijdag 10 november 2017

10. De woensdagmiddag van een Mantelmoeder


#facingfacts
"Mantelzorger", ik geef toe, ik heb er niets mee. Ik zorg voor mijn kind en het is pech dat die zorg zo extreem is en mijn kind zijn hele leven in zijn doen en laten een hele kleine baby blijft. Ik vind het wel leuk om tegen zaken aan te schoppen. Bedrijven die zich commercieel storten op de Mantelzorgers en daarbij zo dom zijn om zorgers buiten te sluiten omdat ze commercieel niet interessant zijn, zijn loslopend wild. Daar mag je op schieten. Vaak wordt het dan spoedig duidelijk dat men zich niet heeft verdiept in de doelgroep, maar een verdienmodel gezien heeft en daar blind ingedoken is. Een goed voorbeeld is de mailing die de Rabobank vandaag rondstuurde aan haar klanten. Niet alleen is het product natuurlijk alleen maar bedacht om aan te verdienen, men is ook vergeten om de medewerkers goed te informeren en instrueren bij kritische vragen. Dat was een fijn Mantelcadeau...

Familieleden van gehandicapte kinderen zijn Mantelzorgers tegen wil en dank. Liefde maakt dat je jezelf wegcijfert zodat de persoon waar je van houdt een zo goed en mooi mogelijk leven kan hebben. Liefde maakt dat je je verantwoordelijk voelt voor het geluk van de ander. Liefde maakt dingen mogelijk die je normaal als onmogelijk zou bestempelen. Liefde maakt je een mantelzorger, dat is  zonder twijfel. Of jij of anderen nou wel of niet vinden dat je aan die definitie voldoet!

Ik vond een filmpje (start op 3.48) terug uit 2010. Onderstaand fragment is een beetje triest, maar vooral aandoenlijk en hilarisch tegelijk. Een woensdagmiddag van een Mantelmoeder....



#NEAM2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten