maandag 5 september 2011

Jargon


Van het weekend werd ik gevraagd wat er toch was dat mij 
zo neer haalde de afgelopen twee weken en ik probeerde 
het uit te leggen.

Vol furie stak ik van wal. Al mijn opgekropte woede 
stroomde er uit. Het ging over TV, vroeger VT en nu sinds 
kort KV, PGB en PGB-ers, over de stickerregeling, CIZ en 
ZK. Over het ODC en de OBD ipv OBU vanwege een fout. 
Zo kreeg ik de zorg in PGB ipv in ZIN en zonder vervoer. 
De ZO en het gebrek aan aandacht van de WZ, AS die zijn 
afspraken niet na kwam en er een puinhoop van maakt. 
WSP die het nu gaat oppakken, maar nog steeds niets van 
zich heeft laten horen. Td’s van het TC, maar die niet 
passen op de TL van DC en ipv cliënt gericht werken, 
ronduit grof en hoogst onvriendelijk zijn. De TZ die ook 
maar rekeningen blijft sturen, ik wordt er depri van!! 

Gaande weg kwam ik er achter dat ze er geen snars van 
begreep. Het verschil in werelden waar wij in leven werd 
eens te meer duidelijk.

Anno 2011 heeft ieder zijn eigen reeks afkortingen, 
afhankelijk van je interesses, werk, of aandoening, je 
geheel eigen jargon!

Rond Bram wemelt het tierig, maar voor de fun nog een 
paar uit de losse pols: 
LGS, NCSE, AED, TC, MIE ook wel NIE, ZZP, VG5, VP, PV, 
AB, VV, EVV, ZP, PEG, NVS, WMO, AWBZ, CVZ, VWS, MEE, 
EVN, NEF, NSGK, TOG, BOSK, EVO, KG, SEIN, KH, WKZ, 
UMC-U, RB, QT, IM, IV, EEG, CTG, DZ, AB, KA, MCG, CVI, 
CD, MRI, SPECT, NRD, etc., etc.

Dus! En zo zit het...... ;o) ......!!?

1 opmerking: