woensdag 11 juli 2018

Zomervakantie





"Wat leuk om kennis met u te maken, wij hebben een aantal van uw blog's al jaren geleden opgenomen in ons lesmateriaal..."

Die rol van lansbreker, voorlichter, ondersteuner en wat al niet meer, die klemt. In de afgelopen 19 jaar heb ik heel veel van mijzelf, ons gezin en onze privacy weggegeven om ogen te openen, zorg te verbeteren en begrip te vragen voor het perspectief van ouder, patiënt en Brus. Ik ben gelauwerd, maar ook vergruisd. Beiden vind ik niet fijn of nodig.

De stukjes 'ons' die ik weggaf deed ik met liefde en met de hoop iets te veranderen, in beweging te brengen of gewoon om mensen te steunen. Gelukkig is me dat vaak gelukt, maar dat maakt 'ons' niet gratis en vogel vrij om af te schieten.

Niemand die een stukje van mij heeft gekregen of genomen is daar slechter van geworden en daar ben ik trots op, maar het heeft mij wel veel gekost. Ik heb nu een punt bereikt dat het me zwaar valt om alles te geven en daar niets voor terug te verwachten terwijl de toehoorders daar hun voordeel mee doen. Soms worden mensen zelfs betaald om naar me te luisteren of nog erger, om te herhalen wat ik heb gezegd.

Het is tijd om alle boeken-, bloemen- en cadeaubonnen te verzilveren en maar eens goed na te denken wat mijn volgende stap zal zijn. Ik wens jullie allen een fijne zomer!


1 opmerking:

  1. Jij bent goud. Wat kan ik doen om het luisterend oor dat je me bood in waarde om te zetten? In eeuwige dankbaarheid kun je niet wonen. Je kunt er ook niet van eten....

    BeantwoordenVerwijderen