dinsdag 16 november 2021

#NEAM2021 - erg - erger - ergst...


Vandaag gebeurde het weer, dit keer was het een arts, maar het zijn veel mensen die dit beweren: het is voor ouders veel moeilijker om te zorgen voor een kind met complexe zorgvragen die wegloopt dan eentje die lekker blijft liggen...
Ik begrijp goed waar ze op doelen, maar ouders en het leven van mensen met ZEVMB begrijpen ze op geen enkele wijze...
Je hoort mij niet zeggen dat het me fijn lijkt. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om de hele dag achter mijn kind aan te rennen of bv met agressie te dealen. Maar ik vind het vergelijken van kinderen, van pijn, van zorgen, van zorgzwaarte, ronduit onsmakelijk.
Ik zou er nog verder op in kunnen gaan, maar ik heb besloten het daarbij te laten. Mensen die dit zeggen hebben blijkbaar geen idee wat voor impact het heeft en wat deze zorgvraag met het gezin doet. En dat een deel van de zorgprofessionals dit niet kunnen zien, bevestigd alleen maar waarom het zo broodnodig is om aandacht voor #ZEVMB en hun #gezin, te blijven vragen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten