donderdag 4 november 2021

#NEAM2021 - 4

#NEAM2021 Gisteren vertelde ik hoe bijzonder t is dat Bram nog steeds zelf een fles kan drinken. Soms lukt het nauwelijks en zit er meer op hem en de grond dan in zijn mond, maar heel vaak lukt het wel en dat is heerlijk.
Hij heeft daar een bepaalde fles en speen voor nodig. Met tanden is het heerlijk om op spenen te kauwen. Er gaan zeker 5 spenen per week doorheen in een rustige week. De flessen zijn in NL en heel veel andere landen verboden. Doodzonde, want ze zijn ideaal voor grote handen. Het is altijd weer een zoektocht, waar ze nog flessen hebben. Deze komen uit Italië. De spenen kopen we per 350stuks.
Het eerste wat ik doe als Bram wakker wordt is een fles chocomel in zijn hand stoppen. Zo kan hij rustig wakker worden en ik zijn spullen bij elkaar zoeken. Zijn medicatie, een luier, doekjes, kleding, deo, scheerapparaat, aftershave, tilzak, tillift, waskom en washand. Ook zijn brood smeer ik en ik zet zijn rugzak met schone kleren klaar. Dan kan mijn ochtend gym beginnen. Om 8 uur wordt Bram opgehaald om naar de dagbesteding te gaan. Sinds kort gaat hij 4 dagen per week zodat ik kan werken.
Bram had geen fijne dag. Hij zat vast in een #NCSE status. 20jr heb ik mijn leven aan zijn aanvallen aangepas. Dan bleef hij thuis. Tegenwoordig moet hij het met lieve dames van de dagbesteding doen, zodat ik kan werken. Ik geloof niet dat hij er veel van mee krijgt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten