woensdag 14 november 2018

#NEAM18 - 14. Heb je even?


Bram was ook vandaag reuze vrolijk. Natuurlijk ben ik daar blij mee, maar vandaag kwam het me ook goed uit. De oorthese bouwer kwam namelijk langs om een mal te maken van zijn rug in de juiste houding zodat hij daar weer jaren in kan zitten!

Hulpmiddelen aanvragen is een crime. Ik moet zeggen dat de rolstoel zo door de WMO was, daar zag ik tegen op , maar gelukkig ten onrechte. Toen volgde na een aantal gesprekken de offerte en die ging ook vlot. Het bouwen duurt gewoon lang, dat is bekent. Vandaag kwam het onderstel zich tonen. Het is laag, de bandjes erg dun/iel, maar al met al hoop ik dat wanneer de orthese er op staat het weer een mooie stoel zal zijn. Alleen een onderstel zegt zo weinig, als het klopt is het het één geheel.

De orthese is kwa comfort het allerbelangrijkste voor Bram. Als hij niet fit is, kan hij niet goed zitten en is dan als een zoutzak (of zak aardappelen), maar dan kun je ook niet goed zien hoe de orthese moet zijn om goed te passen, als hij wel- en niet- fit is.

Ik denk dat het goed gelukt is en zie uit naar het moment dat hij 'in de pas' komt. Wordt vervolgd dus...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten