zondag 20 november 2016

#Dareto2016 - Day 20



"Leren dansen met de paarse krokodil"

Eén van vele inspirerende uitspraken tijdens de fakkel overdracht van Niels Schuddeboom. Ik had er graag bij willen zijn, maar dat was niet mogelijk. Gelukkig hadden ze het zo geregeld dat iedereen die niet kon komen, digitaal kon luisteren naar zijn -misschien- laatste toespraak. Een inspirerend mens die hoopt nog heel lang kanker te hebben..

Waarom ik juist bovenstaande uitspraak er uitlicht heeft een reden. Ik denk nl dat het een inspiratie kan zijn voor veel zorgmoeders die proberen iets te veranderen aan dit niet passende en zelfs knellende zorgsysteem dat vergeten is een plekje in te richten voor dat wat zo ontzettend kwetsbaar is, jouw (Z)EMB kind. Ook ik vecht al jaren als een Don Quijote tegen zijn windmolens, tegen de systemen. Een vermoeiend en zelden inspirerend gevecht. Het zuigt energie en als je niet oppast wordt je vanzelf een humorloze activistische zuurpruim!

Niels zei vandaag dat hij heeft geleerd te dansen met de paarse krokodil (het systeem).

Het dansen is leuk en de kans dat het iets brengt dat blijvend is, is vele malen groter!

Nadat ik was gebeld om de rolstoel en fiets in te leveren afgelopen woensdag en daar een #Dareto2016 over schreef, heb ik de link ook op twitter gezet en ik moet zeggen, de respons en het medeleven was overweldigend.

De volgende dag al, werd ik gebeld door de Welzorg. Ipv boos te worden wat mij de vorige dag overkwam, bleef ik heel rustig. Het was een dans met de paarse krokodil en het gaat goed. Alle betrokken partijen hebben inmiddels toegezegd dat wij geen last meer mogen hebben van de systemen en bureaucratie. De gemeenten maken afspraken, de welzorg voert uit en koppelt terug naar ons!

Als dat geen dansen is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten