zondag 12 november 2023

 



Vandaag was rustig. Bram ging met zijn vader en broer fietsen en in het bos een pannenkoeken eten. Pippa en ik hadden een ander programma en gingen wandelen. Het was prachtig herfstweer. We waren dan ook niet de enige. Ik kwam een bekende tegen en die vroeg of ik snel een wijntje kom drinken. Ik zei ja, maar dacht nee. Ik was teveel in gedachten verzonken. Ik had gelezen over de protesten tegen abortus en begrijp de bemoeienis niet. Ook keek ik naar "Het levenseinde"-debat van de NVVE (Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde). Het was helder, duidelijk, voldoende tijd en goed georganiseerd. Maar ik vond het onthutsend. We schuiven terug in de tijd ipv vooruit.
Ik zal daar nu niet over schrijven. Het maakt me te verdrietig. Ik ben na de wandeling samen met Pippa en een lekkere kop verse muntthee op de bank bij de kachel gaan zitten. Met mijn iPad even in mijn eigen cocon, heerlijk. Voor vandaag daarom geen #NEAM23 verhaal, maar een nieuwe tekening. Ik heb nog maar 4 #NEAM tekeningen gemaakt dit jaar. Dus bij deze. Het lijkt wel de cover van een boek.
Morgen het grote zorgdebat in het Beatrix theater. Dat levert vast meer stof tot nadenken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten