donderdag 3 november 2011

Halloween


Kwart over 4 Max stormt naar binnen: Ik doe mee met Halloween!!

Ik kijk blij voor Max, maar denk stiekem in mijn hoofd: Oh nee hè, ik haat Halloween...... St. Maarten, Foekepotterij, ok. Oudhollandse tradities waarbij kinderen op zijn minst nog wat liedjes moeten leren zingen, maar Halloween in Nederland is niet meer dan aanbellen en dan: whaughhhh, je geld of je leven en anders onderbroek afgeven.....!!! En dan maar wachten op een beloning in de vorm van snoep. That’s it!

Ik heb twee keer meegelopen omdat ik het onverantwoord vond om de kinderen alleen te laten lopen en de woorden niet kon vinden om twee jonge kinderen die al hun vriendjes en vriendinnetjes mee zien lopen, lol zien hebben en uiteindelijk met een tas vol snoep zien rond paraderen, uit te leggen dat deze moeder het een achterlijke ontwikkeling vindt.....

Dit jaar had ik al gemeld dat indien ze er op uit wilden, ze zich elders moesten aansluiten (met toezicht) als ze mee wilden lopen, ik doe het niet meer!

Dat vonden ze niet leuk. Ik moest mee en Bram ook, die doet altijd zo leuk eng....!?? Arm kind. Ik hield m’n poot stijf, deze keer was ik niet om te praten, het is nee en het blijft nee!

Ik hoorde ze er niet meer over, mijn boodschap was duidelijk blijkbaar. Tot de namiddag van Halloween aanbrak en er opeens hemel en aarde binnen twee uur tijd moest worden bewogen voor een goede outfit.

Tussen de bedrijven (boodschappen en koken) door werden de verkleedkleren tevoorschijn gehaald. Die waren niet erg inspirerend, ik geef het toe. Max wilde eng, heel eng, mijn bink (NOT;o)

Zie hier het resultaat van onze creativiteit........ ENG is gelukt!



Quarter past 4 and Max comes running into the kitchen, He wants to go out for Halloween and wants me to make him a gruesome and scary costume!

In Holland Halloween has been introduced. In my days we celebrated St. Maarten and would walk with a homemade Chinese lantern from door to door sing songs that fitted the occasion, or Foekepotterij which meant that we would walk all dressed up with a pot and wooden spoon and make lots of noise in the street, ringing doorbells and singing songs about not having any food, begging for food or money. It depended on the region where you lived. As we moved about a lot, I’ve done them both and enjoyed them thoroughly! I am sorry they have been replaced by Halloween....

Never the less, Max wanted to join a group and scare the pants of people.
The costumes we have collected over the years are not very inspiring I must admit, so we had to use all our creativity. Between 4 and 6 while doing the groceries and cooking we came up with this, it totally freaks me out, I hate Halloween.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten