zaterdag 17 november 2012

Een echte mantelzorger

-->
"Mam, weet je…., weet je dat het de week van de mantelzorger is? Dat was op het jeugdjournaal. Een meisje die haar broer wel eens helpt met dingen. Hij was net als Bram, maar veel leuker….Oeps.. Hij was net iets als 13, maar in zijn hoofd was hij 7. Hij kon dus best veel en zij kon ook veel voor hem. Dat is best leuk! Ik ben ook mantelzorger, maar ik doe niet zo veel en nu Bram niet meer thuis woont helemaal niet veel meer. Ik geef wel eens een kus, of water door de peg of een hapje brood, duw de rolstoel ook wel en help ook wel met tillen of een luier pakken of zo, ik ga kijken of het goed gaat en let op bij aanvallen en stop zijn rammelaar weer in zijn hand, maar ik doe niet echt iets met Bram. Dat is best jammer en ook wel een beetje zielig voor hem. Ik speel toch ook met Max? Ik wil best wel weer eens een echte mantelzorger voor Bram zijn, mag hij bij mij op schoot?"


2 opmerkingen:

  1. Leuk dat ze meer voor Bram wilt betekenen, en dat ze hem op schoot wilde. Realiseerde zich zeker zijn gewicht niet. :-)

    BeantwoordenVerwijderen