zondag 25 augustus 2013



Op de facebook pagina van VWS las ik weer een prachtig en positief stukje over een van de werkbezoeken die mevrouw Schipper heeft gebracht aan een provincie. Het ging over beweging en sport want dat is hot. Steevast zit er in haar werkbezoeken ook een zielige mensen/ gehandicapten project verweven want dat doet het goed in de PR denk ik. Dit keer was het zwemmen voor gehandicapten omdat beweging o zo belangrijk is, ook voor hen. Als je naar de site van het desbetreffende bezochte zwembad gaat, kom je er helaas achter dat het om ‘doelgroep zwemmen’ gaat. Diabetes, hartfalen, ouderen. Jullie raden het al…… voor jongeren als Bram gaat het circus dus niet door!

Ik pieker me suf, ben nl op zoek naar een of twee activiteiten voor Bram, als vrijetijdsbesteding. Zwemmen vindt hij heerlijk, al hoewel het geen ongevaarlijke bezigheid is, zo bleek afgelopen week. Bram kreeg voor het eerst in zijn leven een nare aanval in het zwembad. Hij klapte als een gespannen boog voorover en was door al die spanning in zijn lijf, moeilijk met het hoofd bovenwater te krijgen. Geluk bij een ongeluk is dat hij aan het begin van een aanval geen adem haalt, wel tekent het blauw om de mond wat sterker af op zo’n nat lijf.

Op Schuylenburgh kan hij met een rittenkaart en begeleider ook naar het zwembad. De rittenkaart hebben we al, de begeleider moet ik nog zoeken en anders doe ik dat na de vakantie zelf. Het is alleen strak plannen want iedereen wil alleen in het bad, hierdoor kun je jammer genoeg maar een half uurtje in het water.

Ook zijn we aan het kijken naar paardrijden. Er zijn geen speciale zadels en Bram is al zo groot. Hij zal dus op een huifbed moeten als hij wil paardrijden. Het huifbed-rijden is best een saaie en ook een kostbare activiteit, hopelijk mogen we eerst een proefrit maken om te bekijken of Bram het überhaupt leuk vindt. Ik vraag mij stiekem af of een proefrit in een cabrio van een lokale dealer niet goedkoper en interessanter is voor Bram. 

Mevrouw Schipper, is het u ook opgevallen? Bram en de zijnen willen best bewegen, maar voor hen zijn de mogelijkheden en het aanbod wel erg dun. Wat niet is, kan nog komen, toch?  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten