vrijdag 2 december 2011

H.H.



We hebben weer een loge van Stichting Basset herplaatsen (http://www.bassetherplaatsen.nl/zoektbaasje.html ). Dit maal is het een heer en een Engelse Basset. Nou ja, heer....
Meneer is 7 en een bulldozer! Wynton en Beady zijn onder de indruk, Wynton zelfs diep onder de indruk.

Deze 'heer' is nl. ondanks dat hij een schat is, dol op kinderen, vrolijk en overal in geïnteresseerd, ook nog al dominant en bovendien heel erg hitsig. Onze honden zijn heel rustig, bij hem gieren de hormonen door zijn lijf, je kunt ze bij wijze van spreken zien gieren, dat is nog al een contrast!

Er hoeft maar een oor, oog, neus, een millimeter verschoven worden of, op afstand, de heupen gaan alweer wiegen, een Latino die de cha-cha-cha aan het dansen is!

De eerste twee dagen besteeg deze Hitsige Hugo die arme Wynton en Beady (ja, hij lijkt bie met een lichte voorkeur voor mannen) met zijn volle 30 kilo, 24 uur per dag. Hij kon het niet helpen, die heupen bleven maar wiegen.

Ballen er af was mijn eerste gedachte en wel heel snel. Ik weet het, niet erg eerbiedig, maar ik ben een harde vrouw ;o) De dierenarts heeft mij afgeremd en heeft hem chemisch gecastreerd. Werkt als een tierelier, dus een echte castratie is geboekt! Het gaat een stuk beter met Hitsige Hugo, maar Wynton en Beady geloven er niets van en houden hem beslist op afstand. 


Zelfs al moeten ze daar hun heerlijke grote hondenmand voor opgeven, vrienden zullen het nooit worden ........

2 opmerkingen:

  1. Ooooooh,... heet ie echt Hugo? Wat een, een, een, ongelofelijk, geweldig, apart geval. Ik wil 'm! Ik wil'm. Zou een moord doen voor weer zo'n maatje. Maarja,.. de grote baas wil niet. Zo'n hondje is veel te luxe voor ons, ivm boerderijtje. Dat werkt niet samen. Dan worden dit soort honden echt beesten. Enja,.. dat hoort niet bij zulke masters der honden. Die moeten op een voetstuk, of je nou wil of niet. Als je 'm zat bent?.... Kom 'm zo halen hoor. Mag ie op Jw zijn plek en voor Jw vind ik wel een ander plekje. In de hooiberg ofzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig verhaal Sarike. En wat een prachtige honden heb je, ook de logee mag er zijn! En die blikken van je eigen honden...die spreken boekdelen, hahaha

    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen