woensdag 3 augustus 2011

Er is er één jarig hoera, hoera, .......

Max, alweer 10 jaar!! Wat lijkt die tijd soms snel te gaan…..

Mijn kleine mannetje, groot, stoer en zelfs af en toe stout. Het afgelopen jaar was het jaar van:

Er uit willen zien als Justin Bieber en dat ook langzaam op school durven ipv alleen voor de spiegel en in het weekend. De juiste plaats bepalen van je broekband, het doordrammen over Nike’s en het tegen spreken:
nee, dat doe ik niet! doe lekker zelf!  of  nee, ik ga niet fietsen, jij fietst ook nooit!

Het was even wennen, maar wat was ik blij met deze ontwikkelingen en ondanks dat hij soms het bloed onder mijn nagels kan trekken blijf ik blij dat hij eindelijk leert om een beetje van zich af te bijten, wat minder onder de indruk is van mijn af en toe emotioneel en ‘ik heb het niet in de hand’ gebulder en er op leert vertrouwen dat boos zijn niet betekend dat het nooit meer goed komt !!

En bovendien, waar kun je het leven beter oefenen dan thuis? Vooral blijven doen Max, je moeder kan het hebben :o)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten