zondag 12 december 2010

verdriet


Max is boos, heel boos, woest eigenlijk. Briesend heeft hij van alles door zijn kamer geslingerd, zijn nieuwe sinterklaas cadeaus zijn kamer uit gesmeten, een tekening gemaakt en op zijn dartbord geprikt en er pijlen op geworpen, bull’s eye!!! Hij heeft gehuild tot zijn tranen op waren……

Hij haat me. Vertelde me nog wel even zachtjes en snel dat hij wel van me blijft houden, maar me nu vreselijk haat!

En gelijk heeft hij. Dat mooie verhaal, die magische man met een eeuwen oude baard en zijn trouwe pieten, heb ik verpest. Spoken bestaan niet, monsters zijn verzinsels in boeken, Harry Potter is ook gewoon bedacht en er is een mooie film van gemaakt en dat is allemaal goed, gelukkig zelfs. Een zorg minder.

Maar die lieve onschuldige kindervriend, die niemand iets kwaad doet, de meest prachtige cadeaus mee brengt en nog over daken kan rijden en door schoorstenen kan klimmen ook, dat nou uitgerekend hij ook een verzinsel moet zijn, dat is goed waardeloos…….!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten